Winterweer

19 juni 2008 - Durban, Zuid-Afrika

Het vissen, wat mij erg leuk leuk, is gisteren niet door gegaan.
Toen we wakker werden goot het echt en woei het heel hard. Storm! Even gebeld met de schipper, en nee, het was afgeraden.

Ipv het water op, zijn we maar naar het ziekenhuis gegaan.
Vandaag zagen we hoe slecht het weer gisteren eigenlijk was geweest. Er zijn gebieden ten zuiden van Durban (Port-Sheptone) onder gelopen, hele duinen weggeslagen en was het vliegveld gesloten door een van de baan afgegleden British Airways toestel. Nu waren dar echt allemaal schitterende foto's van, in de krant. Dus die moet ik jullie helaas onthouden.

Vandaag was het hetzelfde weer, alleen dan droog. Toen we in de pauze voor buiten bij het ziekenhuis zaten, viel het op dat er (tenminste) 21 boten lagen. Grote vrachtboten die wachten tot ze de haven in konden, waarschijnlijk pas als het wat minder hard waait. Vanaf onze bankjes konden we echt die schepen op de golven deinen met een hoek van 45gr (geschat :) ). Maar het weer is hier dus even wat minder.
Het zieknhuis was rustig, dus daar geen spannende verhalen over vandaag.

Voor de rest van de week blijft dit weer, dus zoveel spannende dingen staan er nu niet op het programma.

Misschien straks even naar de bioscoop in Sun Coast. Dat is klein Las Vegas, waarvoor veel indiers te vinden zijn die snel van hun geld afmoeten. Dit is een entertainment park met restaurants, bioscopen, theater en een casino.

ps van de hoge golven wilde ik een filmpje op de site zetten, om te laten zien hoe hoog ze wel niet waren. Zoals je ziet, helaas niet gelukt.

1. Klaas:
    ps.

He Bram,

Goed hoor, je verkeersdiploma! Nou daar zal je vast een heel groot feestje van gemaakt hebben thuis. Maar niet meer over de stoep fietsen nu he :P

Je broer
  2. Rob, Tas & girls:
    Hoi!

Nou dat klinkt niet best dat weer. Hopen dat het snel weer wat minder wordt die storm.

Morgen is de grote dag voor Ton en Judith dus we hopen dat het hier in NL wel zonnig is ;)

Liefs Tas
  3. hartholt:
    19 juni 2008
    Overmorgen begint de winter. Het zal daar in Durban nog wel kouder en onstuimiger worden. Nelleke wordt op die dag 19 jaar. Jullie kunnen al gaan aftellen voor de tocht naar het Krueger park. Pas wel op jezelf. Moet je langzamerhand niet eens een Mantoux zetten? Die tocht langs de walvissen lijkt met wel erg mooi. Ook de foto's waren prachtig. Heb je zo'n goed toestel misschien? Je moet de groeten hebben van oma H.
    groeten van ons allen,
    papa
  4. Jack:
    20 juni 2008
    Morgen begint de zomer! joepie!
    (nananana :-) )
    Leuke verhalen Klaas!