USSR - Gezelligheid

29 juli 2009

Op de landtong tussen Litouwen en een Russische enclave (Kalingrad) ligt het dorpje Nida. In de winter bevolkt door 1,500 mensen en in de zomer door meer dan 50,000 rijke Litouwers, Russen, Duitsers en een verwaalde Nederlander. Iedereen komt hier voor de vakantie en alles (en de rijke oostokkers) ziet er dan ook schitterend uit!

Na een nacht fantastisch in een 3 sterren hotel geslapen te hebben, terug naar hetgene wat beter bij ons budget past, een hostel.

In het hoogseizoen zit alles hier vol. Door de VVV medewerkster werden we verwezen naar een hotel van slechts 72Euro p/nacht. Te duur:) Nou daar wist ze wel wat op, en konden bij iemand thuis slapen die kamers verhuurd. Dit huis ademt nog helemaal de soviet stijl uit. In een troosteloze flat met kapotte verlichting, zijn we bij iemand in huis gekomen die geen woord Engels spreekt. Wel russisch, maar dat gaat mij weer een stuk minder af en Jordy ook.

We hebben de beschiking gekregen over de woonkamer, welke conform de stijl a la 1960 is ingericht. Helaas nog geen foto's, want die kan ik niet uploaden met mn telefoon. Zojuist nog wel een anderpuntje van de do-list afgestreept: zwemmen in de Baltische zee. Uiteraard ook verbrand aan het strand, helaas,... Even een nachtje terug in de tijd, en morgen dan weer volop op pad.

Kijk ook even bij het vorige bericht. DIe heb ik er vandaag ook pas kunnen opzetten (route 66 Polski).

1. Jack:
    30 juli 2009
    Hoi Klaas en Jordi, leuke stukjes om te lezen.
    Als ik jullie was zou ik zo snel mogelijk naar sverige rijden. Daar is de drank tenminste niet te betalen .... en het natuurschoon is veel mooier!
    (vooral blond!)
    :D
  2. Wil:
    30 juli 2009
    Hallo Klaas en Jordi,

Leuk om van zover iets van jullie te vernemen. Ja slapen in een duur hotel, dat is fantastisch, maar als je dan in een mindere situatie terecht komt qua conform, dan waardeer je je thuisfront toch weer. Ja Klaas en verbranden in het zonnetje zat er wel in he, je moet minstens factor 40 hebben met zo'n blanke huid als jij. Wat mij wel tegen valt ,dat jij geen Russisch spreekt. Dit was even een kattenbelletje, geniet van de prachtige omgeving en je vakantie. Ik ga je volgen per mail
  3. Jack:
    31 juli 2009
    [img]http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00253/jenter__sverige__vm_253020x.jpg[/img]

Dat bedoel ik!
    :D
  4. Oma de Vries:
    31 juli 2009
    Beste Klaas en Jordy,
    Wat hebben jullie alweer veel gezien en beleefd.
    Mooi en spannend om te lezen.
    Fijne vakantie en goede reis verder.
    Hartelijke groeten van Oma de V.