Tallinn

4 augustus 2009 - Tallinn, Estland

Op dit moment zitten we in Tallinn, de hoofdstad van Estland. Hier bruist het echt van het leven en musea. Tenminste als je in het kleine, oude, toeristische hart van de stad zit. Daarbuiten is weinig leven. Het oogt rijker en moderner dan de andere landen waar we geweest zijn. Het zou in onze ogen ook een provincie van Finland kunnen zijn.

Het rijden hier is bijzonder vermoeiend. In de eindeloze bossen, op enkelbaans wegen, die alleen maar rechtdoor gaan, is het moeilijk gefocused. te blijven. Daraom wisselen Jordy en ik regelmatig van chuaffeur. Daarnaast moet de auto tussen de sporen van het kruiende asfalt blijven. Dit kost veel energie.

Omdat de mensen hier vooral musea bezoeken, worden we bij de VVV raar aangekeken als we vragen voor een actieve activiteit (zoals kanoen of vissen etc). Dara zijn ze hier niet op ingesteld. Dit is dan ook de reden dat we naar Saarema gaan om te genieten van de schitterende natuur. Ook staat dit eiland bekend om de vele toeristische activiteiten. op het eiland aangekomen, blijkt dat de foto er beter uitziet dan de werkelijkheid. Het eiland is bijvoorbeeld bekend vanwege de molens. Staan er 3 (!) bij elkaar, en dat is het. Misschien zijn we een beetje verwend. Maar dit eiland is niet echt voor ons bedoeld. Als je tot rust wil komen en genieten van de stilte en helemaal niets, is dit een prima locatie.

Vanavond speelt Madonna in de Tallinn. Daarom zijn er nu heel veel toeristen, en is het enorm druk. als zij aan het zingen is, pakken we om 17.00 (NLD tijd) de boot naar Stockholm!

1. Fenneke:
    4 augustus 2009
    Super hip! Veel plezier in Stockholm
  2. Inge:
    4 augustus 2009
    Heej lievertje,

nog maar een paar dagen en dan is alles alweer voorbij.
    Geniet er nog even van in stockholm.
    Ik zie je zondag weer.

Kuzz Inge
  3. Rob, Tas & girls:
    5 augustus 2009
    Hey Klaas en Jordy,

Klinkt weer super al jullie verhalen! Echt leuk om de stad een te zien (van foto's) waar de straat waar ik ben opgegroeid naar vernoemd is.

Veel plezier in Zweden en tot snel weer!

Liefs Rob, Tas(je)
  4. Oma de Vries:
    6 augustus 2009
    Niet alleen een spannende reis,
    ook schitterend beschreven.
    Oma.
  5. Wil:
    11 augustus 2009
    Hallo boys,

Leuk jullie zo te volgen, jammer dat het eiland Saarema wat tegen viel, maar je hebt nog een reis om vooruit te kijken. De foto is inderdaad prachtig. En hebben jullie Madonna ook nog gezien of gehoord? Jullie krijgen de groeten van van alle dames van de Geriatrie, of je daar blij mee moet zijn weet ik niet, dat is aan jullie, hi, hi. Oma van 61 jaar mag er nog best zijn, nog even en ik zit bij de polikliniek Geriatrie ha, ha.
    Nog veel natuurplezier en tot horens.
    Josien, Caroline, Dineke en Wil.
    Ik vraag mij af of je mijn vorige bericht ontvangen hebt, want ik sta niet bij de lijst van reacties, maar dat hoeft ook niet hoor.