Wintertijd

21 juni 2008 - Durban, Zuid-Afrika

Officieel is vandaag bij jullie de zomer begonnen. Dat betekend dat precies aan de andere zijde van de wereld bol nu de winter is ingegaan. Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen gaat er een ijskoud windje vanuit de airco door de doktersruimte in het ziekenhuis. Vandaag is het weer buiten een stuk mooier en is dan ook nu al om 11h00 rond de 25gr. Vast anders warm dan bij jullie maar aangenaam.

Op donderdagavond zijn we naar SunCoast geweest. Dit is een entertaintmentgebied waar vanaales onder 1 dak zit. Zo is er een casino, bioscoop, restaurants, een discotheek en nog veel meer. Om er s'avonds eens lekker uit te gaan besloten we hier een bezoekje te brengen, samen met Anna.
In de categorie anders, namen we vandaag eens niet de taxi. Om de hoek is een halte van de people mover, een toeristenbus door Durban. Deze bus maakt weinig stops en rijdt een rechte route direct langs de kustlijn. Bij elke bushalte staan/zitten/slapen standaard 2 beveiligers. Om van het ene eindpunt naar het andere te gaan kostte ons een fortuin van E 75ct, wat in tegen stelling van de taxi gewoon goedkoop is. De bus is netzo als in NLD een bus, alleen hier zijn ze 2/3 van de stoelen vergeten in te zetten. Van binnen ziet de bus er dus erg kaal uit en zit de buschauffeur gewoon op een 'normale' autostoel open en bloot te bereiken voor iedereen.

Eenmaal de busrit (in het donker s'avonds) buiten overleefd kwamen we aan bij SunCoast. Dit is met allemaal neonverlichting versierde gebouwen, zoals je verwacht in Las Vegas. Alleen dit is dan vele malen kleiner. De bioscoop had een 6-tal films. Voor het recordbedrag van E1,70 konden we een film bekijken. Dat is ehct geen geld (voor ons dan). Nu hebben ze vooral niet de nieuwste films, en zijn we naar een onbekende film (Deception) geweest.
Daarna een gokje gedaan is het casino, zoals het bij de meeste mensen gaat met een negatief saldo :) Die dag echt helemaal niet, maar dan ook niets gewonnen.

Gisteravond zijn we met Karl (ook een Intern uit het zkh) naar een Rugbywedstrijd geweest van de Sharks. Dit is de thuisploeg van Durban. Rugby is een witte sport en zoals dan ook te verwachten was, waren er nauwelijks gekleurde mensen aanwezig die niet aan het werk waren.  Zo zijn er echt 'witte' enclaves in de stad. Blijf ik me keer op keer ver verbazen. Karl, zoals de naam al doet vermoeden klinkt een beetje Duits. Hij is dan ook Duitstalig opgevoed in een klein Duits talig plaatjes net boven Durban, Warburg. Daar is de voertaal gewoon Duits. Ehct alles is in dit land mogelijk!

Afgezien van dat ik weinig van het spel begreep, wist ik wle wanneer ik moest juichen. Dat kwam vooral door goed naar rechts te kijken waar Karl  zat :) Oevrdag hadden we al een korte mini masterclass Rugby regels voor asolute dummies gekregen en wisten toch nog wel iets van de regels. Een vliegende tackle boven de nek mag niet en de bal mag alleen achteruit gegooid worden.

Verder staat het strand vandaag uitgebreid op het programma samen met de wedstrijd van Oranje. Hopelijk wordt deze wel vandaag uitzonden hier. Veel plezier in NLD en Nelleke gefeliciteerd met je verjaardag!

1. Oma de Vries:
    21 juni 2008
    Met veel belangstelling je mail gelezen.
    Zo meteen ga ik met tante nNelly naar Nelleke,s verjaardag.
    Hartelijk gefeliciteerd met je jarige zus
    Nelleke Luikina!
    Dag Klaas .Heb een goed weekend en tot de volgende keer.Liefs van Oma de V.
  2. Nelleke:
    21 juni 2008
    DANKJEWEL KLAAS!! :D :D :D
  3. Fenneke:
    ha die Klaas,

Lekker hoor beetje gokken, hoop niet dat je veel ingezet hebt op de winst van de wedstrijd van gisteren?

Vrijdag was de bruiloft van Ton en Judit, toch wel heel bijzonder hoor...

Iedereen in zijn mooie kleren, bruid en bruidegom echt supermooi!!
    Ton in mooi jaquet (of iig zo'n jas met slippen aan de achterkant...) echt gaaf!
    En Judit was extra mooi met mooi opgestoken haar met een diadeem erin met haar sluier daaraan.
    Verder een prachtige jurk met kanten bovenkant en mooie sleep!

Jullie namen zijn veel genoemd, niet altijd met het juiste exotische oord, maar wel met veel nieuwsgierigheid en bewondering over alle bloederige verhalen!

Toch wel bijzonder hoor mensen van je eigen leeftijd die trouwen, maar Ton en Judit straalden zo en zijn zo echt verliefd dat het ook wel erg mooi is!

vandaag gaat het lekker waaien en onweren, maar nu is het nog rustig.

Tot snel,

Fenneke
  4. chris de kat:
    Hee Klaas,
    Ik heb een mail gestuurd naar je yahoo-adres!
  5. Jacomar:
    Hey Klaas,
    Gisteravond hadden we ook geen geluk en Guus is nog niet naar huus...
    Weer mooie dingen meegemaakt, ook gelezen in de stukjes van Jordy! Heel veel plezier...

Liefs Jacomar
  6. Nelleke:
    25 juni 2008
    Klaass, waar blijft je nieuwe stukje!! ;)
    Alles nog goed daar? Je bent nu bijna klaar met je coschappen he! En dan begint het nieuwe avontuur! spannendd! Heb je dr al zin in? Ik hoop dat je rugzak dan een beetje lekker zit hahaha, je zult er maar maatjes mee moeten worden ;)

Dooei! XXX