Het glimt, zit op je been en is een,.....

17 juni 2008 - Durban, Zuid-Afrika

Vandaag een kort berichtje van mijn kant. Soms staan er ook nieuwe berichten zonder dat er een mailtje is verstuurd. Alle stukjes staan in de rechter kolom, dus dat je het even weet.

Gisteren hebben we bij de Duisters (Nadine, Lilia en Anke) naar Duitsland vs Oostenrijk gekeken. Begrijp me niet verkeerd maar ik heb gewoon de Duitsers aangemoedigd (ja het lijkt nergens op vergeleken met NLD voetebal) :) Maarja je moet toch wat. Deze studenten die wonen in een riante villa met echt alles erop en eraan (oprijlaan, zwembad, enorme huiskamer, luxe keuken etc). Omdat het niet helemaal naast het ziekenhuis is, 30 min rijden, zijn we hier blijven slapen. De volgende ochtend gezellig met z'n allen in de auto naar het ziekenhuis.

Omdat het keihard regende vanmorgen, maakten we ons in de auto al op voor een drukke dienst op de Emergency Room. Omdat het hier niet zo vaak regent, zijn de wegen glad na een fikse regenbui. Dus dat betekent veel MVAs,... Zoals verwacht zaten en lagen de eerste 30-40 mensen alweer met smart op ons te wachten. Zo ook een dronke mannelijk individue die elke vorm van cooperatie weigerde. Afgezien van het feit dat hij uiteraard helemaal geen druppel alcohol op had, niets aan de hand was en gewoon naar huis wilde gaan leek het ons niet heel verstandig. Deze meneer had een randje van het dak niet gezien en was enkele meters lager als een kat op zijn poostjes terecht gekomen. Vraag aan ons,.... fractuur? :) Nou onderzoeken dus. En warempel, bij het eerste onderzoek (inspectie) door de broek om hoog te trekken gelijk bingo. Een glimmend metalen lemmet van een oversized keukenmes zat met een elastiek aan zijn been gebonden. Dat is een typisch gevalletje, eerst koffie en met de bewaking kletsen voordat we wat gaan doen. Niet veel later verwisselde het mes (gedwongen) van eigenaar, hadden we het onderzoek in no-time klaar (geen fractuur) en werd de patient de patient op straat gebounced.

Misschien gaan we op woensdag deep sea vissen. Het hangt af van het weer, of dat het toe laat om ver het water op te gaan. Vandaag was het wat matig weer, dus ik ben benieuwd. Omdat de sharknets uit het water zijn en de sardientjes in de buurt zijn, schijnt dit een fantastische tijd te zijn om te gaan vissen. Alle grote vis zit nu voor de kust (dus zo moeilijk moet het niet zijn om wat te vangen :). Hopelijk vang ik morgen wat (als het doorgaat).

Vanavond eindelijk weer echt voetbal. Ben benieuwd wat het gaat worden. Netzo als de rest van de 16 mlj bondscouches daar gaat uiteraard niet het A-team spelen maar de anderen voor de speel minuten. Ik ben benieuwd.

1. mama:
    17 juni 2008
    Hoi Klaas,

Vandaag had ik eigenlijk een afspraak met onze vorstin op Soesdijk, maar ze was niet thuis, nog even bij Drakensteyn gekeken maar daar was ze ook niet. Het was wel heel gezellig om daar met hockeyteam te zijn.
    Het was hier vandaag heerlijk weer, gelukkig geen regen zoals in z-Afrika. Super leuk dat jullie in zo'n luxe huis zijn geweest. Je ziet wel heel goed het verschil tussen arm en rijk.Veel plezier morgen met vissen, kijk wel uit voor de snelle afdaling in het water!
    Het was weer een leuk stukje.

groetjes van ons allen , mama.
  2. Inge:
    17 juni 2008
    heej lieve schat!!!

ik ga voor jou duimen dat het morgen lkkr weer is zodat je geoorloofd kan spijbelen:P!!!
    Volgende keer zulle we weer keer wat langer belle okee!!!
    Kan niet wachte tot 11 aug:P!!!

Kuzz Inge
  3. Marcel:
    18 juni 2008
    Hey gast, gaaf man allemaal. Wordt wel eventjes helemaal jaloers als jij dalijk een haai aan je lijn hebt natuurlijk ;)!
    En jij kan dus wel voetbal kijken, nou dat is hier dus niet het geval....Doet Nederland het eens een keer lekker, moet ik het weer hebben van de internetkrant :(. Nou in ieder geval iets, want heb week zonder internet gezeten. Wat dat betreft kunnen de mensen nog wel wat meer welvaart krijgen hier :P haha
    Hey en over dat aanmoedigen van de, voor jou nu, verre noorderburen en de, voor mij, verre westerburen, dat kan natuurlijk niet he! :P
    Veel plezier verder, ik hoop vrijdag weer het veld in gaat richting de rebellen, maar wacht nog op toestemming van mijn begeleider....en dat duurt allemaal weer even...zucht

en oh ja nog even over die sardientjes......is dat die dag dat alle zuidafrikanen met lege blikjes langs het strand staan?

Groetjes, mars
  4. Marloes:
    Hey Klaas,

Had je mijn sms nog gehad op 4 juni? Zo te horen raak je al een beetje aan de Afrikaanse geneeskunde gewend. Hoe moet dan dalijk weer in NL? Waar haal je dan deze spanning en uitdaging vandaan?

Nou, ik ga zo weer lekker verder bij de Arbo...........pff.
    Nog 2 weken sociaal en 1 week reva. Dan nog 1 week vrij en dan begin ik met mijn oudste co.
    Succes daarzo!

x

Marloes
  5. Lenneke:
    18 juni 2008
    Slapen bij 3 Duitse dames. Wat is de link van de site waar de ongecensureerde verhalen staan, Klaas?
    Kus, Len
  6. Bas:
    Hey Klaasje!

Jouw dagen zijn vast boeiender dan mijne. Hier op de sociale vooral meekijken met een vacccinatiespreekuur enzo...

ehm, gezien de openbaarheid van je website moet je de medische dingen misschien iets genuanceerder schrijven...?

Bas
  7. Rob, Tas & girls:
    Hey Klaas,

Wat super weer die verhalen, leuk dat jullie het voetballen niet hoeven te missen, maar om nu Duitsland aan te gaan moedigen gaat wel heel erg ver hoor hahaha!!

Heel erg bedankt voor jullie leuke kaart!! Hij is vandaag aangekomen en we vonden het super!

Geniet nog van de komende wedstrijden en van alle ziekenhuisperikelen.

Liefs Tas