Safari - Day 3 - Serengeti

4 augustus 2008 - Arusha, Tanzania

Zoals echte early bird's mochten wij ook vandaga vroeg ons bed uit. Na een kopje koffie in de Bush gingen we weer op gamedrive. Dit keer bij zonsopkomst. Op dit tijdstip zijn veel beesten actief, en kunnen we wat speciale dingen zien.

Afgezien van een schitterende zonsopgang was er veel meer om te zien. Nog voordat we aan ons eigen ontbijt waren begonnen werden we al getrakteerd op een stukje vers vlees. Een groep hyena's was bezig om in een heel klein half droog modderpoeltje een nijlpaard te verorberen. Via een incisie van een laparatomie waar een chirurg jaloers op zou zijn begonnen de hyena's aan de sappige ingewanden van een nijlpaard. Mijn persoonlijke oordeel was dat het allemaal nogal stonk, maar verder zag het er voortreffelijk uit.

Een 10km verder op was een ander beest bezig aan zijn ontbijt. Een luipaard had eigenlijk meer zojuist al ontbeten en hing in een boom. Boven in de boom hing een beest te bungelen waar de helft van op was gegeten. Thuis moest ik altijd mn bord keurig leeg eten, en mocht zeker geeb vlees laten liggen. Wachten tot de luipaard verder ging met zijn maaltijd. Helaas, maakte het beest geen ene vorm van aanstalte zodat we dat niet konden zien hoe dat gaat.

Deze ochtend was echt uitstekend om actieve jachtbeesten te zien. Heel teovallig kwamen we ook fam. de Leeuw tegen. Pappa, mamma en een aantal kinders gingen gezellig op pad om wat lekkers uit te zoeken in de Serengeti Fresh Market. Hun oog viel op een kudde gazelle's. Een andere auto, met een markante persoonlijkheid was al reeds terplaatse. Vanaf een afstand stond deze persoon druk te gebaren dat we niet dichterbij moesten komen (hij stond veel dichterbij met zn auto dus waarom wij niet) en dat we stil moesten zijn. Zijn probleem was, dat hij het op een dusdanige aparte wijze deed, zodat het leek alsof een komediant bezig was met een show. Doordat we vast te hard gelachen hebben om deze man kwamen de leeuwen niet direct in actie. Bij terugkomst hoorden we dat ze alsnog een gazelle hadden gepakt.

Na de brunsh werd het tijd om weer terug te gaan richting de bewoonde wereld. Op de lange weg, tussen alle wilde beesten stopte de chauffeur de auto. Diagnose stuk,... Bij inspectie bleek het linker voorwiel naar buiten gedraaid te zijn en het boutje waar het wiel mee vast zat totaal ontdaan van schroefdraad. Tja hoe ga je dit oplossen in een gebied zonder ANWB, garages etc. De lokale Masaai bevolking rijdt hier allemaal een Masaai Landrover (=ezel) dus daar hadden we ook niets aan. Met een moersleutel en een oude fietsband werd provisorisch een effectieve oplossing gemaakt. Hiermee konden we verder, wel is waar wat minder snel, toch het volgende tentenkamp bereiken.

Dit tentenkamp stond boven op de rand van de Ngorogoro Krater. Dit leek op een tussenstop plek voor alle toeristen. Wel een paar honderd mensen verbleven op deze eenvoudige franse camping. Wel stroom, geen warm water. WC, was gat in de grond. Inmiddels begin ik daar wel aan te wennen.Alleen warm water, tja dat blijft toch wel lekker. Het beste uitzicht over de krater, kreeg je vanaf het dakje van het Dames Toilet. Nadat Jordy en ik het goede voorbeeld hadden gegeven was als snel het hele dak (3m2) gevuld met mensen en fotocamera's.

Omdat er zoveel toeristen waren was het niet mogelijk om binnen te eten. Er is een soort gemeenschappelijke overdekte ruimte om uit de wind en regen te zitten. Vandaag was het alleen winderig en koud. Daar staat deze kraterrand (op 2000m) bekend om. Wij hadden de eer om buiten te eten. ik heb geen idee meer wat het eten was, alleen dat het lekker warm was (het eten). Buiten was het fris, zoals je op een camping in frankrijk in de winter verwacht. Daarbij kwam het dat het in Afrika gewoonlijk al om 19:00 helemaal donker is. Vandaaf maar vroeg de tent in, uit de wind en in een warme slaapzak.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade