Donut met kaarsjes

4 juni 2008 - Durban, Zuid-Afrika

De afgelopen dagen zijn we weer gewoon aan de slag gegaan op de Emergency Room. De letsels die we zien beginnen te wennen. Een steekwond meer of minder, doen wij niet moeilijk over. Een verkeersongeval met >20 pt? kom maar op.

Verder zijn de mensen op de Emergency room goed te spreken over ons, en krijgen dan ook regelmatig een complimentje omdat we zo hard werken. Meestal hebben we gewoon een status in onze handen, kijken een beetje moeilijk en wachten op de X-rays die nog gemaakt moeten worden. Waar zij aan het begin eerst nog het onderzoek overnieuw deden, krijgen we nu een krabbel als goedkeuring voor de medicatie. Dit is dus al nadat alle onderzoeken etc zijn gedaan. Wat dat betreft beginnen wij hier een beetje als dokters gezien te worden. Verder lijkt de wachttijd de laatste drie weken van minstens een uur of 4 (met uitschietsers naar 18!!) naar nihil gekelderd te zijn. 1-0 voor ons dus.

Vandaag op de heugelijke dag, hier in Druban, met schitterende laaghangende bewolking, regenbuien en wind, waan ik me net in NLD. Het is mijn verjaardag! Om mijn verjaardag te vieren hebben we twee super donuts gehaald en daar 24 kaarsjes ingepland, om toch nog een beetje het verjaardags gevoel te krijgen. Morgen gaan we op stap om het 'echt' te vieren.

Ook werd ik gebeld door de Red Cross Flying Docters. Morgen mag ik mee! Om 07:00 vertrekken we van Durban Int Airport naar de rural areas waar we patienten gaan zien. Op naar de genieden waar de mensen al enkele dagen wachten op de komst van de dokter! Ik heb absoluut geen idee met welke dokter ik mee ga, of wat ik ga doen, maar het zal wel goed zitten. Hierover met een paar dagen meer!

Vrijdag gaan Jordy ik en Anna nara de Drakenbergen, waar het nu sneeuwt. Ja het is winter hier. Dus binnenkort leuke winterse plaatjes uit Afrika. Voor de mensen die niet weten waar de Drakenbergen liggen, midden in centraal Zuid-Afrika in Leshoto. Wat?! JA dat is een soort enclave midden in Zuid-Afrika net als Swasiland. Kleine koninkrijkjes. Leuk en aardig dus, maar daar zal ik jullie nu niet mee lastig vallen.

1. joost:
    gefeliciteerd!!
  2. Anne:
    Hee Klaas,

Ook hier nog een keer: GEFELICITEERD!
    Leuk dat je toch je verjaardag heb gevierd met kaarsjes! Hoop dat je een leuke dag heb!
    Heel veel plezier en succes morgen! Lijkt me echt een hele ervaring!

X Anne
  3. mama:
    Klaas,

Gefeliciteerd!! Wat een spectaculaire dag heb je er weer van gemaakt! Vanavond gaan we chinees eten ter ere van je verjaardag en daarna hebben we gebak, dat is wel wat anders dan een donut met kaarsjes. Bert heeft morgen tentamen zodat hij geen gelegenheid heeft om t e komen. Papa was naar een begrafenis, niet echt leuk op jouw verjaardag.
    Rijkee stopt eind juni met zijn praktijk.
    Wist je het al dat Coen K. vader van een dochter is geworden.
    Spannend dat je morgen mee mag in zo'n klein vliegtuigje naar de boesboes, wie weet wat je dan allemaal weer meemaakt. We kijken er naar uit naar je nieuwe berichten.
  4. de Graaf:
    Hallo Klaas,
    Gefeliciteerd met je verjaardag!
    We houden je op afstand in de gaten en vinden het heel bijzonder,dat we je zo kunnen volgen!

Groetjes van de Graafjes.
  5. Dietrik:
    Klaas,

Van harte met deze dag jonge!
  6. hartholt:
    4 juni 2008
    Ook zo nog g e f e l i c i t e e r d ! Je ben een hele grote jongen geworden. We zijn hardstikke trots op onze jarige zoon!
    Wat geweldig om naar de bush te gaan met zo'n vliegtuigje. Kijk maar goed rond. wie weet is het wat als werk in de nabije toekomst. Bovendien is het heel nuttig werk. Het zijn mensen die niet, zoals in NL, eventjes de dokter bellen en in een half uurtje later er terecht kunnen. Het is zo'n andere wereld waar je nu bent. Moet je ver om naar de sneeuw te gaan? het verjaardagsmaal gado-gado met satestokjes smaakte goed vanavond.
    groeten vanuit het zomerse NL.
    papa
  7. Jack:
    4 juni 2008
    Klaas gefeliciteerd met je verjaardag!
    *hand shake*
  8. Bas:
    5 juni 2008
    Klaasje! Een dagje vroeger of later, gut dat maakt naar Zuid-Afrikaanse maatstaven niet zoveel uit... :-) Dus alsnog gefeliciteerd! Ik heb op het NOS nog niks gehoord, dus waarschijnlijk ben je niet neergestort? Hou je taai en hecht je te pletter!

Bas

Bas
  9. Rob, Tas & girls:
    5 juni 2008
    Hoi Klaas,

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Zo te horen heb je je niet verveelt hahaha ;)

Zou jij nog een klein stukje kunnen schrijven voor de trouwerij Ton? Een leuke foto heb ik al op je site gespot haha!

Liefs Tas
  10. Marian Roodenburg:
    6 juni 2008
    Hai Klaas,
    een beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Leuk, om zo via deze site met je belevenissen mee te leven. Volgende keer zelf wel ff het webadres doorgeven hè, nu kreeg ik het van Chris, nadat ik al een tijdje aan het bedenken was hoe het met je zou gaan. Het nieuws dat we hier in NL over Z-A krijgen, is niet opbeurend.
    Groets, en tot ??
    Marian Roodenburg
  11. Marjolein:
    9 juni 2008
    Hey Klaas! leuk om zo je verhalen te lezen! Lijkt me allemaal erg spannend. Lijkt me in hele ervaring.
    Ik hoop dat verder alles goed met je gaat en dat je nog niet aan de PEP hoeft. Heel veel plezier en succes nog! tot snel,

X Marjolein