Day 1 @ hospital

19 mei 2008 - Durban, Zuid-Afrika

Vanmorgen om 08:00 gestart in het Ziekenhuis.
Mijn eerste indruk was dat de tijdmachine echt gewerkt heeft! Bedoel alles is er wel, aan de ketting EN iet wat verouderd. Zo vertelde Dr. rangiah heel trots dat het ziekenhuis beschikt over 1 CT-scanner. Wachttijd,...6maanden. Het si er dus wel.
Bij binnenkomst op de SEH om 08:30 waren de eerste 50 wachtende reeds aanwezig. Dit doordat er een aantal ongelukken tegelijkertijd was gebeurd met mini busjes.
Veel van die slachtoffers gezien, meet meestal eigenlijk niets. Meestal zijn het mensen die een slaatje er uit willen slaan, omdat de overheid een potje voor verkeersslachtoffers heeft. Bij aangetoond letsel na een verkeersongeval keren zij geld uit. Dus veel (arme) mensen proberen hier wat te verdienen.
Verder de lijst voor vandaag, 3 Schotwonden, een veelvoud aan slagverwondingen met glas en hamers. Vooral heel veel andere pathologie gezien dan op de SEH in NLD. Wel leuk, maar anders.
Morgen, op naar een nieuwe dag!

1. Anne:
    Hee Klaas,

Nu is het echt begonnen. Leuk dat je zoveel verhalen schrijft. 1 CT-scanner.. Tja, je moet toch ergens beginnen!
    Heel veel succes en plezier!

Doeii X Anne
  2. hartholt:
    Beste Klaas.
    Bljkbaar is het toch nog gelukt om die ene computer met een internetverbinding even voor jezelf te krijgen. Leuk,al die verhalen. Slaan ze daar in Durban elkaar met glas? Het moet toch niet gekker worden. Zie je veel zwarte of vooral blanke mensen? Ik ben vandaag heen en terug naar Leiden geweest op de fiets, dus nu ben ik wel wat moe. Bram is vandaag gestart met de entree-toets, Nelleke is aan het oppassen bij de buren. Mama is aan het korfballen.
    Groeten van ons allen
    papa
  3. Miekie:
    Hey Klaas!

Wat leuk al je verhalen! Het klinkt vooral ook erg spannend allemaal! Fijn dat je het ook zo naar je zin hebt tot nu toe. Ik ben bijna bang dat die eet-date niet doorgaat omdat je dadelijk besluit te emigreren ;)
    Hé geniet ervan en ikben beniewd naar je volgende avonturen!

Liefs, Miek
  4. Dietrik:
    Heyy Klaas!

Machtig mooi dat je daar zit man.
    Heb al een aantal bekende dingen op foto gezien. is toch een vreemd idee dat ik er twee jaar geleden wat rond gelopen heb en dan de foto's van jou zie.

Je hebt je eerste schotwonden dus al gezien, er zullen nog vele komen...
    Geniet ervan en maak veel foto's (ook als je niet zo goed durft:P)

Gr. Dietrik
  5. bram en nelleke:
    20 mei 2008
    he klaas ik mis je echt.
    ik hoop dat je snel weer srijft/belt.
    maar ik moet echt je ADRES weten.

groetjes bram
  6. Eefje:
    He Klaas!

Leuk om al je verhalen te lezen! Klinkt daar als een andere wereld.. Succes! en ik wacht op de komende verhalen en foto's ;)

xx Eefje
  7. bram en nelleke:
    he klaas,
    ik vond het jammer datb ik er niet was toen je belde.
    ik hoop dat je snel weer belt.
    want ik mis je echt gigantisch.

maar ik moet je ADRES hebben

groetjes bram
  8. bram en nelleke:
    21 mei 2008
    klaas waarrom legde je hem er direct op?

gr. bram
  9. bram en nelleke:
    klaas,
    ik mis je zo.
    waarom leg je dan dirrect de telefoon neer,

gr. bram
  10. Jacomar:
    Hey Klaas,
    Heb al een hoop gelezen op de site van Jordy. Echt spannend wat je daar allemaal meemaakt en ik ben blij dat je het naar je zin hebt!! Have fun (maar wel voorzichtig)...

Liefs Jacomar
  11. Inge:
    heej lieve klaas!!!

a die arme bram mist je wel echt heel erg he!!!
    Ik was maandag wel even blij met het belle was de hele avond ook meteen vrolijk:D!!! Wanneer belle we weer:P????
    Kom nu net uit het klooster en ga je zo maar is een mega verslag maile over hoe het daar was!!!
    Hoop snel weer iets van je avondturen te lezen!!!

Ik mis jou trouwens denk ik wel net zo erg als je broertje dat doet;)!!

Dikke kuzz Inge